Jánoska 2010.04.23. 10:48

Longwire

Minap gondoltam egyet, és kipróbáltam egy longwire antennát. A telepítésével megűzdöttem, mire a tetőn át kiszenvedtem egy elérhető pontig. Igazából egy villanyszereléshez használatos másfeles tömör réz drótot húztam ki a háztetőtől a garázs tetőig 25 méter hosszúságban.

A kűzdelem után két sör társaságában meghallgattam mit csináltam. Voltak adók, melyek nem hallhatóak nélküle, de vele se valami szépen, a gyenge adók javultak, viszont volt olyan is, ami a gyári antennával szebben jött.

Talán ha vékonyabb rézdrótból csinálnám (olvastam valahol, hogy reléről kéne letekerni), a garázstól is lenne 1-2 m elszigetelődés, ahogy a tetőtől, valamint a rádiót is leföldelném. Hozzáértő véleményét szívesen olvasnám a kommentekben. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hullam.blog.hu/api/trackback/id/tr751944812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr_watts 2010.04.24. 18:45:53

Nem artana egy antenna tuner,informacio itt; www.mds975.co.uk/Content/aerials2.html,egy jo foldeles is segithet.
Tetszik a blog,sok sikert a radiokhoz!
73!,Nigel.

Jánoska 2010.04.25. 10:18:08

@dr_watts: Köszönöm az infót! Megpróbálkozok majd egy ilyennel, úgyis már gyűlnek a felesleges alkatrészek. :)
süti beállítások módosítása