Jánoska 2011.04.23. 23:56

Hallgatás...

Egy jó fejhallgató csodákra képes. Új értelmet ad a megszokott zenéknek, valamint elhatárolhatjuk magunkat vele a nem kívánatos zajoktól. Nem, nem a gyereksírásra gondolok  most, hanem inkább túlbuzgó munkatársak felesleges csacsogására. :)

A történet 1997-ben kezdődött, mikor szerettem volna lecserélni a zenehallgatáshoz használt Panasonic walkmanem fejhallgatóját valami kényelmesebbre, dinamikusabbra. Nagy meglepetésként karácsonyra meg is kaptam egy gyönyörű AKG K301-es mondhatni full profi fejhallgatót. Élveztem is közel fél évig, de sajnos nem bírta az NDK-s erősítő fejhallgató kimenetének és az akkori techno-lázamnak a megpróbáltatásait, így a jobb oldala elnémult. Sebaj, garanciában 2 hét alatt megjavították. Sajnos rá 1 évre (a garancia idő után) a bal oldala is elhalkult. Ekkor elővéve kezdetleges forrasztási tudásomat, nekiálltam, hogy majd megjavítom. Ennek egy kiégetett membrán, majd gondos visszacsomagolás és szekrény tetejére tevés volt az eredménye.

Első fizetésemből (1998) vettem egy Technics RP-HT300-ast, az akkori menő XBS-el ellátva. Nos ez aztán bírta a gyűrődést. Később valamiért nem használtam évekig.

A munkahelyemen hangulatjavító beruházás gyanánt (2002) kaptam egy Technics RP-F290-est. Mivel ez annyira kényelmes, részletgazdag és dinamikus, itthonra is szerettem volna egy hasonlót, gondoltam megnézem milyen a felhozatal közel 10 év múlva.

Sajnos fejhallgatót nem lehet kinézetre választani, így egyetlen hely jöhetett szóba, ahol sok félét meghallgathatok, így elmentem a Saturnba.

Lentről felfelé kezdtem a hallgatást... Sajnos a Panasonic-nál jobban tetsző hangzást nem találtam, így rászántam magam, hogy a Technics RP-F290-es Panasonic RP-HTF295-re keresztelt utódját veszem meg (Csak tudnám miket jelent ez a sok betű, de sehol se találom). Mivel döntésemet az ár is befolyásolta, de nem szerettem volna a garanciális javításokat noname webshopokon és postán keresztül intézni, elfogadtam, hogy a Saturn-ban 8000 Ft, míg különböző webshopokban 5200 (már ha ott van raktáron egyáltalán).

Be is nyargaltam, majd kiderült, hogy nincs több belőle, csak a kiállított példány. Mivel már sok fülön lehetett, kérdőn tekintettem az eladóra, aki szó nélkül elengedett belőle 2000 Ft-ot. :) Már sokszor megtanultam, hogy aki görcsösen akar spórolni, az mindig ráfizet, így most ennek ellenkezője is bebizonyosodott. :)

Otthon szemügyre véve külsőleg hibátlan, belsőleg pedig pontosan ugyan olyan, mint Technics-es elődje. De tényleg. Vakteszten nem tudnám kiszúrni, a formája pedig egy az egyben ugyan az.

Szóval az ikerpár gyönyörűen muzsikál otthon és a cégnél is, de mégis elkezdett motoszkálni a fejemben a hányattatott és elhanyagolt K301-es. Meg is találtam, nem kis meglepetésemre ugyan úgy, ahogy 13 (!!!) éve eltettem. Azóta túlélt egy költözést, és több dobozolást. Kibontva semmi hibát nem találtam rajta, minden ugyan olyan, mint a 90-es években. Ezzel ellentétben a Technics RP-HT300-ast tavaly előkerítve csak foszladozó bőr és hulló szivacs fogadott sajnos. Mindamellett, hogy a hangja most is ugyanolyan.

Szóval nézegetem, forgatom az AKG-t, majd megvizsgálva szembesültem vele, hogy megjavítani nem fogom tudni, mivel a bal oldali membrán súlyosan sérült. Sebaj, nézzük lehet-e kapni. Akkoriban '97-ben 23.000 Ft volt, ma használtan 10-12.000 Ft körül cserélnek gazdát. Nosza gúglizzunk rá, hogy "spare parts". Ki is dobott egy akg.com fórumos találatot, melyben kábelt kerestek ehhez 2008-ban. Alatta egy hozzászólás a moderátortól, hogy írjon neki, megmondja hol lehet ilyet beszerezni. Én is írtam kezdetleges angol tudásommal, majd 1 órán (azaz egy órán belül szombat este) jött is a válasz, hogy Magyarországon az Absolut Sound Kft. foglalkozik ezzel. Azt nem is írtam, hogy a gyári garanciapapírján szereplő céget nem találtam meg a neten.

Így most kíváncsian várom, hogy lesz-e alkatrész, illetve milyen árban.

A történetnek itt még nincs vége, hisz elkezdtem alternatív megoldások után kutatni, felkészülve a rossz hírekre (sajnos nincs, illetve túl magas ár). Így leltem erre a japán weboldalra, ahol szimplán belefaragnak egy másik membránt (ráadásul egy sz.gépes hangfal csipogójából).

Így a következő lehetőségek merültek fel:
-megvárom a választ (ha lesz egyáltalán), hogy van-e és mennyiért egy cseremembrán
-mivel ez egy 39 mm-es membrán, cserélem a foszló Technics 40-esére
-cserélem a piacon vett AKG K430-as membránjára (ha jó a méret), bár kíváncsi lennék, hogy eredeti-e, hisz a 15.000-es fejhallgatót dobozzal, tartóval odaadták 3000-ért :)
-keresek a ház körül egyéb 39-mm-es membránt

A történet több tanúsággal is járt számomra:

Az AKG csúcsminőséget gyárt. 13 év után semmi baja nincs. A support valami fenomenális. A piacon is lehet kapni ötöd áron! :):)

A bejegyzés trackback címe:

https://hullam.blog.hu/api/trackback/id/tr432850884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása