Minap sikerült jó áron hozzájutnom ehhez a régi ismerőshöz. Több álnéven is árulták, leginkább Sangean ATS-803A, vagy épp a lenti bejegyzésekben emlegetett Realistic DX-440, most épp Siemens RK651 néven jött. Természetesen a 3 rádió elnevezés néhány konstrukciós változtatást is takar, és külsőre is egyből szembetűnő, hogy mindegyiknek más a festése. A Sangean pirosas, a Realistic ezüstős/szürkész, a Siemens pedig arany színben pompázik. Sajnos technikai változtatásokat is eszközöltek, amiből kiderül, hogy a Siemens-en nincs külső antenna bemenet, de van DIN magnó kimenet (marha fontos), és sajnos nem 29999 KHz-ig hangolható, hanem csak 26100-ig. Pedig több helyen is 30MHz-et emlegetnek helytelenül.

A külső antenna bemenet hiánya még nem is olyan égető, ha jól emlékszem a Realisticen is csak simán át volt kötve az antenna belső végére, de meglepődtem, mikor meg akartam hallgatni a brekiket a 27405-ön USB-n. ERROR-t villogott a kicsike, és akkor láttam a tábláján az AM limitet. A tetején sincs szép világtérkép, pedig az minden világvevőre kell! :) Mondjuk a rajta levő SW sávkiosztás hasznos, ha pl az ember direkt el akarja kerülni a műsorsávokat, avagy direkt azokat keresi.

A legfeltűnőbb hibája, hogy AM sávban sima sípolást produkált. Kicsit aggasztott is, de ahogy hallgattam sajnos minden sávban ugyanolyan halk zümmögés volt, amit csak max hangerőn lehetett hallani. Épp tekergetem forgatom, hátha látni rajta sérülést, mikor őrült módon üvölteni kezdett. Miután visszamásztam a székre rájöttem, hogy egy bizonyos ponton megnyomva a rádiót, tökéletes AM vételt produkál. :) Utána is kell néznem mi a hiba oka.

Amúgy antennája ép, kicsit koszos, néhol kopott, de legalább működik. Kíváncsi leszek az érzékenységére, illetve a belsejére. Kár, hogy a Realistic már nincs meg, így csak emlékezetből tudom hasonlítgatni. Ja és füle ennek sincs... Nem tudom mit csináltak azokkal a fülekkel a vásárlók. :) Bár én se tudnék vele mit csinálni.

Álljon itt egy csoportkép:

A bejegyzés trackback címe:

https://hullam.blog.hu/api/trackback/id/tr932567473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak_rh (törölt) 2011.01.16. 11:10:05

A rövidhullámnak van fillingje...a többi csak bóvli :-))

A lényegi kérdésem az lenne, hogy az ilyen digitális készülékek áthangolásához tudsz-e valami fogódzót adni?
Kösz!
süti beállítások módosítása