Nagyon aggasztott, hogy az AKG K301-esemhez sose lesz már alkatrész. Kerestem, kutattam, de sajnos csak a régi típusoknak találtam meg a specifikációit, az újakat már nem szeretnék, ha szerelnénk. Erre lehetett célzás is az AKG mérnökétől jött levél, miszerint:

The K 430 driver cannot be used as a successor of your melted K 301 driver.
We do also not have any original spare driver on stock.
Sorry not to have better news.

Sebaj gondoltam, úgyis kész lett a 430-as, és szépen szuperál, hülye lennék szétkapni. Közben pár nap késéssel megérkezett a magyar szerviztől is a válasz:

Köszönjük levelét.
Érdeklődésemre a gyártótól kapott válasz sajnos rövid volt: a kért alkatrész már nem rendelhető, helyettesítő sincs.
Kérem szíves megértését.

Én ez idő alatt kutattam a netet, és találtam egy srácot, aki árul AKG alkatrészeket. K430 hangszórója nem volt, de ajánlotta helyette a K518-ét. Mivel eredetileg olyan akartam venni a piacon már előzőleg is a 430 helyett, megörültem, hisz ismertem azt a fejhallgatót is. Nosza sikerült is posta nélkül pikkpakk lebonyolítani az üzletet, és ma hazajőve első dolgom volt a próba. Előzőleg méregetve kb. megfelelő méretű volt a hangszóró, bár kínai műanyag vonalzóval 1-2 mm nem számít. :)

Hazaérve egyből kipróbáltam a két membránt, tökéletesen működtek.

Nosza kibányásztam a tokjából, amely hazaútig védte. Szép kis membrán vigyorgott rám, kellemes és könnyű forrasztási helyekkel. Sajnos a K301 hangszóró megszenvedte a gyenge páka és idétlen konstrukció közös kínzását. Kb 3 mm választotta el egymástól a jelvezetéket, és a membrán tekercséhez menő hajszálvékony drótot.

Az első próba során kiderült, hogy a hangszóró ha tökéletesen illik a járatába, sőt még kicsit nagyobb is, így kellemesen szorul, nem szembesültem ama félelmemmel, hogy trükközni kell majd a felfogatásával.

Melegedett is már a páka, közben kitaláltam, hogy nem követem el 14 évvel ezelőtti hibámat, és inkább úgy forrasztom be a hangszórókat, hogy azok stabilan az asztalon legyenek, és inkább a kábelt forrasztom le a fejhallgatóról, rá a hangszóróra (1 pillanat alatt), és úgy vissza az egészet a tokba. Nem is volt gond ezzel, sajnos a ráhagyott vezetékek nagyon rövidek, de megoldható a feladat.

Az összeszerelés után gyorsan kipróbáltam csupaszon, minden ok volt, mindkettő egyforma hangerővel szól, nem zizeg, nem ciceg.  Gyorsan összeraktam a maradékot is, és most élvezem ahogy kényezteti a fülem.

A viselése nem okoz semmi érzetet... de tényleg! Olyan, mintha rajtam se lenne. Ha nagyon oldalra bandzsítok, látom, hogy rajtam van, de a finom szivacs és a 14 év után se foszló bőr szinte eggyé válik az arcommal. :)

A hangja pedig? A mono jel szerintem pont az agyam közepén van. A térérzete hatalmas, köszönhetően, hogy a hangszórók viszonylag távol vannak a fülektől. Most még messzebbre kerültek a más membrán miatt. Jó ez kb 2-3 mm oldalanként. :)

A hangja pedig a megszokott AKG. szép csilingelő magasak, feszes különálló közepek, és érezhető, de nem fületrengető mélyek!

Még gondolkozok, hogy elküldjem-e a képeket az AKG-nek. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hullam.blog.hu/api/trackback/id/tr242872513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása