Nem gondoltam, hogy valaha hozzájutok egy Grundig Satellit-hez, ráadásul pont nem egy első szériáshoz. Igaz néha előfordulnak vaterán, de vagy hamar elkelnek, vagy elég borsos áron vannak. Ez most itt egy kivétel volt. Mikor hozzám került, kicsit ijedten csavargattam, tekergettem, kapcsolgattam, mert nehezen jött be rajta valami is. Valójában ez egy olyan rádió, ahol már érteni is kéne mi mire jó.

Miután rájöttem a kapcsolók, forgatók, tekerők minden funkciójára, és egyre jobban működött a rádió, megnéztem mitől megy. :) Ez is egy dobváltóval ellátott több hullámsávos csodálatos rádió, melynek érintkezői sajnos koszosodnak. Mindezek ellenére rendesen megpucolva, kitakarítva egyszer csak elkezdett tökéletesen működni. Hát igen. Ez is egy Grundig! Kár, hogy nincs benne gyárilag SSB, viszont jó hír, hogy utólag csatlakoztatható hozzá gyári alkatrészként. Másik rossz hír, hogy szerintem ilyet soha nem fogok itthon kapni.

Miután összehaverkodtunk, este körülhallgattam mi hol merre. Hát ezen a rádión nehéz olyan frekvenciát találni, ahol nem szól semmi. Szinte hemzsegett az éter. Külön érdekessége, hogy a műsorszóró sávok kiterjeszthetőek egy kapcsoló segítségével, így finomabban lehet állítani a frekvenciát.

Ennél jobb vételi képességgel rendelkező rádióm jelenleg nincs. Ahhoz képest, hogy 30-35 éves, még most is finoman szorulnak a tekerők, határozottak a kapcsolók, és nem rezeg a háza.

Aki rövid hullámú rádiózásra adja a fejét, annak ajánlom, hogy ne próbálkozzon mindenféle kis modern kütyükkel, amelyeket olcsón lehet kapni különféle hiperekben. Vegyen egy Grundig Satellit-et (10.000 Ft-50.000 Ft), és mindent meghall vele. Ez a rádió sose megy tönkre. Ez a rádió maximum egy idő után elkopik. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hullam.blog.hu/api/trackback/id/tr531944778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása