Tegnap kitelepültem. :) No nem olyan messzire, csak a teraszra. Gondoltam, had mérkőzzön meg egymással a jelenlegi két legjobb rádióm. Az elején minden simán ment. Találtam valamit a Grundiggal, befogtam a Panával. Aztán később felfigyeltem a Grundig egy egész jó funkciójára (lehet csak nekem új), de ha a SYNCH gomb megnyomása után keresek 100 Hz-es lépésekkel az adók között, és úgy érzékeli, hogy most LSB ill USB adást fog, akkor automatikusan bekapcsolja az LSB-t illetve USB-t. Főleg erős adóknál csinálja, egész jó hatásfokkal. Épp kezdtem morogni a hülye helyen levő SSB clarify poti miatt, mikor rájöttem, hogy azt középllásban hagyva (kicsit megakad), finoman léptetve a frekvenciát, szinte nem is kell hozzányúlni.

Szóval épp a Grundigot tekergetem, és gondoltam meghallgatom a másikon is. Hát ott az istennek se tudtam befogni semmit, de még csak a környékén se. Tekerem tovább a Panát, és bejön szép 10-essel egy rádióadó. Tekerem oda a Grundigot, akkor meg az nem mutatott ott semmit. De még csak halvány, kósza kis sercegés se volt. Teljesen tanácstalan voltam, hogy most melyik rádió a "rossz". Ekkor a Grundigon megint hallottam pár amatőrt, odatekerve a Panát, tisztán érthető volt azon is, pontosan azon a frekvencián. Itt már azért voltam bajban, mert most meg úgy néz ki mindkét rádió tökéletesen végzi a dolgát. És ez így ment szépen. Hol a Pana lőtt egy gólt, hol a Grundig. Közben volt, hogy mindketten ugyan azt csinálták.

Értékelés:

Panasonic DR28: Nagyszerűen kezelhető (a legjobb sávkereső gomb), kiváló vétellel rendelkezik. Ha valami bejön rajta, az általában nagyon tisztán, és skálája szerint maximum erősséggel (főleg műsorszóró adások), de 0-ás erősséggel, nagy hangerőn is jól hallani az amatőr állomásokat, valamint szépen, pontosan behangolhatóak köszönhetően a rejtélyes SW CAL potinak. :) Majd utánanézek pontosan mit is csinál. A hangja nagyon szép és öblös, és az értelmes adások abszolút nem súgnak. Főleg, ha keskeny sávra kapcsol az ember.

Grundig Satellit 700: Katonásan végzi a dolgát, pontos, feszes, nem hibázik. Az SSB adások vétele pofon egyszerű, nem kell órákig hangolni, mert vagy magától rááll, vagy a tized kHz-es lépésköznek köszönhetően pontosan behangolhatjuk. A műsorok szépen jönnek rajta, szinte a megfelelő sávban 5 kHz-enként mindig van valami adás.

Mindkét gépet próbáltam külső antennával, de hangolás nélkül kb ugyan azt produkálták, mint a saját botantennájukkal. Csak az nem értem mi ez a válogatás az adók között. Hol a Grundig nem talált valamit, hol a Pana.

Tegnap sikerült még elcsípni egy magyar amatőr adás, HA9MAV (Vincze), és egy másik úr beszélgetését hallgattam 3604,7 kHz-en. Ezúton is üdv nekik! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hullam.blog.hu/api/trackback/id/tr382142432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása